Pages

tisdag 11 maj 2010

Svenskt kött

Detta var minsamm provocerande och intressant. Önskar jag kunde avsätta lite tid för att analysera 3Mos och Mayhem lite mer men får göra det en annan gång. Klart är att svenskt kött inte verkar gå ihop med gott förvaltande av skapelsen alla gånger. Kanske var det så att Adam och Eva var vegetarianer i Eden och att vi så borde bli i himmelen en gång, vilket vi kan börja med redan nu. "Vegfasta" är dock något jag försöker göra och en fri älg smakar ofta bättre än en inlåst gris. Blir det julskinka i framtiden?
Kristna förknippas ofta med moralism och visst kanske jag halkar dit ibland också. "Bättre dubbelmoral än ingen moral", tror jag det var nån som sa. Att reflektera över etik och försöka upprätthålla nån sorts moral tror jag är bra, men en svår balansgång. Prova Christers moraltest så får du se.

Inga kommentarer: