Pages

fredag 11 juni 2010

BSOD

Wow! Körde lite Windows för att se om spelet testament funkade bättre där än i Linux. Efter typ en timmes uppdateringar och tjafs lyckades jag ladda ner spelet och testa det. Men det var inte dagens stora Windowz problem, utan när jag surfade lite dök den helt oförväntat upp, BSOD. Var inte den typ banlyst i Vista? Elak sådan, "dumping memory" och plötslig reboot utan att man han läsa, tyvärr han jag inte ta kort på den, det hade ju varit roligt. Inte så ofta man drabbas av datakrash nuförtiden annars. Lånade förresten en DVD på ica i veckan och den vägrade spela i DVDn, så jag testade i Vista, som inte ens kunde läsa skivan. I ubuntu var det dock inga problem och man kom till menyn direkt (utan att se massa tjafs trailers och annat). Måste ha varit nåt DRM skräp.
Hur var spelet Testament då? Funkade ungefär lika bra i wine för Linux. Spelet har rätt bra upplägg tycker jag, roliga idéer och rätt intressant. Styrningen är tyvärr dålig och det tycks lagga än vilka inställningar man har. Hamnar ett träd eller en klippa i vägen för kameran ställer det till det (tyvärr inte ett ovanligt problem för denna typ av spel). Men testa vet jag!

1 kommentar:

Unknown sa...

Såg just i manualen att spelet kräver lite "nyare" dator (allt yngre än 500 år är nytt i mitt perspektiv ;). Lite tråkigt då många kyrkor inte har så nya datorer direkt.