Pages

lördag 28 maj 2011

Spridda nyheter

Så var ett av de spännande domkapitelsärendena avgjort. Läs på Håkan Sunnlidens blogg. Signalen är rätt tydlig och ungefär vad jag väntade mig, SvK markerar (dock utan att utesluta) mot den mer konservativa eller klassiskt kristna (knepigt begrepp) gruppen.

Kyrkokonferensen närmar sig och jag ska försöka följa denna. Jag hade väntat mig något utspel inför konferensen då jag följt nätverket klassisk baptism och det blev ett något mer oväntat utspel, får se om sändaren tar upp detta.

Så har vi beslutet om samvetsfrihet i vården också...

Svårt att blogga nuförtiden, kanske blir mer när jag slutat jobba vilket är ganska snart.

2 kommentarer:

Ludvig Hoffman sa...

Länkarna i artikeln fungerar inte.

Unknown sa...

Länkarna är åtgärdade, tack för påpekandet.