Pages

onsdag 2 februari 2011

Nu går bloggen på tidig fasta

Nu får bloggen vila ett tag.
Ska jag tacka för visat intresse? Tja, mina åsikter och tankar vet jag inte om det hjälper någon, kanske har ni endast surfat bort er tid. Det är också därför bloggen går på fasta, för att lösgöra tid för mig till annat och för att kristen tro inte bara är tänkande och tyckande utan görande också.
Låt er förnyas av era tankar och behåll det som är gott (Rom 2:15, 12:2).
Vi får se när det är dags igen, kanske till påsk om jag kan hålla mig så länge =)

15 kommentarer:

Unknown sa...

Fyrke, bra begrepp för sk klassisk kristen tro?

Unknown sa...

Stöts män bort av kyrkan?

Unknown sa...

F-kyrkan?? Det kommer nog goda spinoffeffekter av GF arbetet, om inte annat...

Unknown sa...

Sandahl funderar över SvK och utköpen.

Unknown sa...

Äntligen har EFS öppnat munnen. Kanske är det bra att EFS inte hastar som alla andra och hakar på varje debatt utan tar långsamt säkra steg framåt. Men EFS känns lite passiva och långsamma tycker jag.

Unknown sa...

SvKs kampanj "Ja till respekt" granskas.

Unknown sa...

Wejryd börjar blogga minsann, kommer nog bli en tuff uppgift, den bittra Sandahl är redan på bettet.

Unknown sa...

Tydligen diskriminerar inte SvK människor längre på grund av religiös tillhörighet för anställning, men det kanske var länge sedan man slutade med det. Prästvigd blir nog inte imamen än i alla fall (men "präst av annan religion" kan man tydligen vara).

Unknown sa...

Huj uj, Sandahl är på bettet som vanligt. Kolla gärna SvD artikeln också, klart läsvärt. Och minsann ett litet evengelium i katastrofen.

Unknown sa...

Läser Job, mycket intressant. Tråkigt att Bibel2000 är så vansinnigt dålig översätting, blev 1917 istället. Så ramlar jag över detta. Se Job 9:24.

Unknown sa...

Jag bloggar inte... bara "fulkommenterar" =)
Hittade detta. Debatten om homosexualitet förs även i finnland.

Unknown sa...

Intressant

Unknown sa...

Nu börjar det komma nån vart, ja kärlek vad är det? Humanistbloggen tar upp detta.

Unknown sa...

Jaha, vad var det här då? För det första verkar artikeln vinklad. Jag har för mig att det inte handlade om att ändra någons sexualitet utan att man själv kan styra sin sexualitet i viss mån... men jag kan behöva kolla mera på det. Sedan undrar jag om någon präst kunnat bli anmäld för homokampanj? Är inte all undervisning, särskilt om sexualitet, en påtryckning på ungdomar?

Unknown sa...

Vad är nyheten?
Så den konservativa sexsynen (vad är en sexsyn?) är altså biblisk?
Riktar sig artikeln till någon speciell grupp? Antingen slår den in öppna dörrar eller så undrar man vad som är argumentet. Forskaren verkar inte bry sig om varken det evangeliska eller lutherska. SvK är evangeliskt-luthersk (enligt lag 1998:1591, kyrkoordning och bekännelseskrifter), så vad bryr det SvK?